پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

صورت های مالی به انگلیسی

۱۰ بازديد

یکی از مهم‌ترین اسناد حسابداری، صورت مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها می باشد که وضیعت مالی آنها را نشان می دهد. صورت مالی کلیه اطلاعات مالی مانند عملکردها، دارایی‌ها، بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام یک شرکت یا سازمان را به صورت مشخص و منظم در یک دوره زمانی نمایش می‌دهد.

این اطلاعات به منظور ارزیابی عملکرد مالی و انجام تصمیم‌گیری‌ های بهینه برای سرمایه‌گذاران، مدیران، بانک‌ها و... از اهمیت زیادی برخوردار است.

صورت‌های مالی از دو قسمت مهم تشکیل شده اند: ترازنامه و صورت سود و زیان

ترازنامه ( (Balance Sheetوضیعت مالی را در یک زمان خاص نشان می‌دهد که شامل دارایی، بدهی و حقوق صاحبان سهام است. درترازنامه دارایی ها باید با مجموع بدهی ها و حقوق صاحبان سهام مساوی باشند (دارایی‌ها = بدهی‌ها + حقوق صاحبان سهام).

 

صورت سود و زیان (Income Statement) نشان دهنده درآمدها و هزینه‌ها در یک دوره زمانی است که شامل فروش، هزینه‌های عملیاتی، سود ناخالص، هزینه‌های مالی، مالیات‌ها و سود خالص است.

صورت های مالی را می‌توان به زبان دیگر نیز تهیه کرد. تهیه صورت‌های مالی به انگلیسی "Financial Statements" نامیده می‌شود که عنوان کلی برای ترازنامه، صورت سود و زیان، گزارش جریانات نقدی، و تغییرات حقوق صاحبان سهام به کار می‌رود.

تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی  فرآیندی است که در آن به بررسی و تفسیر اطلاعات مالی یک شرکت یا سازمان پرداخته می‌شود و به فهم بهتر وضیعت مالی و عملکرد شرکت، تشخیص نقاط قوت و ضعف، ارزیابی عملکرد مالی و تصمیم‌گیری‌های بهینه در زمینه مالی به ما کمک می‌کند.

 تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی به دو نوع می باشد: تجزیه و تحلیل افقی و تجزیه و تحلیل عمودی

تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی توسط مدیران شرکت، سرمایه‌گذاران، بانک‌ها، اعتباردهندگان و مشاوران مالی انجام می‌شود تا اطلاعات دقیق تری از عملکرد مالی شرکت به ‌دست آورند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.